Profiteer van de kracht van social media adverteren
Social media bedrijven verzamelen ontzettend veel gegevens van hun klanten. Wat jij daar aan hebt? Hierdoor kun je heel gericht jouw product of dienst laten zien aan jouw doelgroep. Op basis van interesses, locatie of opleiding bijvoorbeeld.
Hieronder zie je op welke social media kanalen we actief kunnen adverteren om jouw doelgroep te bereiken.
Bij adverteren op Facebook en Instagram hebben we de meest uitgebreide mogelijkheden als het gaat om targetten. De doelgroep voor een advertentie is namelijk tot in details in te stellen. Op deze manier kun je dus adverteren met verschillende achterliggende doelen:
- Bereik: door je bereik op Facebook/Instagram te vergroten zullen toekomstige advertenties meer potentiële klanten bereiken.
- Remarketing: remarketing op Facebook werkt op dezelfde manier als in het Google display netwerk. Je laat al geïntereseerde bezoekers opnieuw jouw advertenties zien. Dit vergroot de kans op een conversie aanzienlijk!
Targetten op Facebook en Instagram kan door je bijvoorbeeld te richten op een specifieke locatie, geslacht, leeftijd en voorkeuren/interesses.
Zeker wanneer jouw bedrijf actief is in zogenaamde home-improvement producten of sterk visuele producten is Pinterest zeer interessant.
We kunnen hier namelijk uiterst gericht adverteren en de ervaring leert ons dat dit ook erg effectief is!
Waze is een veelgebruikte routeplanner-app. Met advertenties kan je de aandacht trekken van bezoekers die niet op zoek zijn naar jouw product, maar wel geïnteresseerd kunnen zijn.
Je moet het zien als een billboard langs de weg. Zodra mensen langs je locatie rijden, worden zij geconfronteerd met het bedrijf. Hiermee zorg je dat je top of mind bent zodra de gebruiker het product nodig heeft.
Adverteren op Youtube kan op zeer veel verschillende manieren. Zo kun je bijvoorbeeld een tekstadvertentie laten zien tijdens een video, of is er de mogelijkheid om een korte reclamevideo te tonen vóór een video start.
Youtube heeft een ontzettend groot bereik. Het grote voordeel is dat je heel gericht, op basis van interesses, kunt adverteren.
Het is hierbij wel belangrijk dat je zelf ook over goede (video)content beschikt. Hiermee kunnen we je uiteraard ook helpen indien nodig.